Ei sunt românii care au construit Transfăgărășanul și s-au întors la fața locului dupa 46 de ani

La data de 20 septembrie 1974 a fost inaugurat drumul naţional Transfăgărăşan, care cuprinde cel mai lung tunel rutier din România (887 m), situat la cea mai mare altitudine din ţară: 2.045 m. Transfăgărăşanul este cel mai celebru drum din România. Construit între 1970 şi 1974, ca o cale de comunicare între Muntenia şi Ardeal, i se mai spune “drumul dintre nori”.

Constructorii genişti povestesc cum au construit Transfăgărăşanul cu 46 de ani în urmă, timp de 4 ani şi jumătate. Aceştia au depus un efort colosal pentru a străbate prin munte.Pentru realizarea acestei grandioase lucrări au fost executate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundaţii, 600 de mii de metri cubi de suprastructură de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidărie, 830 lucrări transversale, 27 viaducte şi poduri şi s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil. Aceşti oameni au lăsat ceva în urmă: una dintre cele mai frumoase şi spectaculoase şosele din Europa!