Schimbare majoră pentru posesorii de mașini electrice. Ce trebuie să facă „la pompă” din aprilie

Tranziția forțată la mașini electrice merge prost. Vânzările sunt pe un trend ascendent, dar nu suficiente pentru a acoperi investițiile. Volvo, de pildă, renunță la marca 100% electrică Polestar, predând-o chinezilor de la Geely. Iar alți constructori se întorc la termice.

Aproape toată lumea vorbește despre renunțarea la mașinile cu motoare termice, pe benzină sau motorină, însă tranziția ecologică în curs de desfășurare presupune costuri foarte mari într-un orizont de timp destul de scurt, atât pentru producători, cât și pentru clienți, costuri pe care mulți nu și le pot permite.

Unii constructori auto s-au grăbit, anunțând că vor deveni 100% electrici încă din 2025, alții au creat mărci 100% electrice. Iar acum par să dea înapoi și să repună pe planșete planurile electrice.

Schimbare majoră pentru posesorii de mașini electrice. Ce trebuie să facă „la pompă” din aprilie

Încărcarea mașinilor electrice la stațiile publice de încărcare necesită adesea un efort mare, descărcarea unei aplicații, diferite carduri la casă.

Uniunea Europeană se îndreaptă spre standardizarea serviciului, adică simplificarea utilizării stațiilor de încărcare.

În curând, va fi mai ușor să plătiți pentru încărcarea rapidă a mașinilor electrice. Un nou regulament al Uniunii Europene, care intră în vigoare la 13 aprilie, prevede că operatorii de stații trebuie să permită plata cu cardul la noile stații.

Acest lucru înseamnă că operatorii nu mai pot cere în mod explicit șoferilor să se înregistreze, să plătească în avans sau să fie nevoiți să folosească o aplicație pentru a utiliza stațiile de încărcare a mașinilor electrice nou instalate.

Norme mai aspre
Normele vor fi înăsprite și mai mult la 1 ianuarie 2027: cerințele privind posibilitatea de a plăti cu cardul bancar vor fi introduse atunci la toate stațiile de alimentare cu carburanți, indiferent de momentul în care acestea sunt instalate.

În plus, stațiile de alimentare mai vechi, care ar putea să nu aibă un terminal de card, vor trebui să instaleze unul!

Încrederea în mașinile electrice de lux, pe care mizau mulți producători că le-ar putea aduce mai repede profitabilitate în acest segment, s-a cam destrămat în ultimele luni, deoarece și clienții cu bani au început să se retragă de pe piață, se arată într-o analiză Business Insider.

Sigur, cererea de mașini electrice nu a dispărut complet. Dar a crescut simțitor numărul clienților aflați în căutarea unor opțiuni electrice mai accesibile și mai practice. Iar cum mașinile electrice de volum sunt încă mult mai scumpe decât versiunile termice echivalente, piața automobilelor electrificate, hybrid plug-in hybrid sau mild-hybrid, care au și motor termic și baterie și prețuri mai bune, urcă notabil în detrimentul celei 100% electrice.

Prin urmare, după ce la sfârșitul anului 2023 mai mulți constructori auto importanți au frânat dezvoltarea de mașini electrice, acum lansează, încet-încet, noi strategii și se întorc la „planșetă” pentru a pune pe hârtie noi modele care să aibă și motor termic.