Răsturnare de situaţie în privința certificatului verde! De ce este acuzat statul român

Marius Tudor, reprezentant al Parlamentului European, susţine că România comite o infra.cţiune şi încalcă regulamentul UE prin utilizarea certificatului verde pentru impunerea de restricţii.

Un reprezentant al Parlamentului European atrage atenţia asupra faptului că statul român comite o infr.acţiune după ce a introdus certificatul verde pentru accesul în mai multe locaţii.

Marius Tudor susţine într-o postare pe Facebook că la nivel UE certificatul verde NU a fost adoptat pentru condiționarea/limitarea accesului în instituții publice, mall-uri, restaurante, hoteluri.

„Foarte important! Trebuie să știți că la nivel UE certificatul verde NU a fost adoptat pentru condiționarea/limitarea accesului în instituții publice, mall-uri, restaurante, hoteluri, etc.. Asta trebuie să știți toți.

Acesta a fost adoptat doar pentru facilitarea liberei circulații în spațiul intra-european, transfrontalier, inclusiv pentru călătorii esențiale, cum ar fi transportul de medicamente.

În ciuda intențiilor bune, prin utilizarea certificatului verde pentru impunerea de restricții, România, din păcate, comite o infra.cțiune și încalcă regulamentul (UE) 2021/953 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 Iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatelor interoperabile de vac.cinare, testare și vindecare de C.OVID – 1.9 (certificatul verde) pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei.

Da, e nevoie de responsabilitate generală pentru ameliorarea situației și pentru depășirea crizei, dar nu prin impunerea de restricții nelegale care împart cetățenii în categorii, care creează ură și dispreț între cetățeni, nu prin discriminare. Da, puteam evita pierderea de vieți omenești, atât de multe azi, dacă am fi achiziționat teste gratuite pentru cetățeni si tratament prin cele aproape 200 de milioane de euro din Instrumentul pentru Suport de Urgență.

Sunt convins că România putea să facă și poate face mai mult și mai bine pentru cetățenii săi și pentru sănătatea publică, dacă alege calea corectă.

De exemplu, la lași în mall un vacc.inat care prezintă un certificat verde, dar pe care nu îl testezi și care ar fi pozitiv. În consecință supui riscului de infe.ctare alte câteva sute de persoane aflate în mall, fie ele chiar vac.cinate. Soluția trebuie să includă și TESTAREA, nu doar vac.cinarea, pentru că încă există milioane de români care nu pot sau nu vor să se vacc.ineze”, a transmis reprezentantul Parlamentului European.

Acesta a prezentat articolele din regulamentul european care îi suţin afirmaţiile şi care ar trebui luate în seamă de fiecare stat membru.

„Mai jos articolele regulamentului UE, care susțin ce vă spun și care ar trebui luate în seamă de fiecare stat membru. Nu vi le-a comunicat nimeni până acum. Nu știu de ce? Poate pentru că infomația e cunoaștere și cunoașterea te ajută să recționezi concret și vehement. Vi le fac cunoscute, pentru că nu e normală această vrajbă și împărțire a populației, când există și alte soluții. Să fiți sănătoși, buni și responsabili!

(1) Orice cetățean al Uniunii are dreptul fundamental de liberă circulație și ședere pe teritoriul statelor membre, sub rezerva limitărilor și a condițiilor prevăzute de tratate și de dispozițiile adoptate în vederea aplicării acestora.

(8 ) Multe state membre au lansat sau intenționează să lanseze inițiative de eliberare a unor certificate de vac.cinare împotriva COV.ID-1.9. Pentru ca astfel de certificate de vacc.inare să fie însă folosite în mod eficace într-un context transfrontalier atunci când cetățenii Uniunii își exercită dreptul de liberă circulație, acestea trebuie să fie pe deplin interoperabile, compatibile, sigure și verificabile. Este necesară o abordare comună a statelor membre cu privire la conținutul, formatul, principiile, standardele tehnice și nivelul de securitate ale unor astfel de certificate de va.ccinare.

12) Pentru a facilita exercitarea dreptului de liberă circulație și ședere pe teritoriul statelor membre, ar trebui să se instituie un cadru comun pentru eliberarea, verificarea și acceptarea unor certificate interoperabile de vac.cinare, testare și vindecare de CO.VID-1.9 (certificatul digital al UE privind CO.VID).

(14) Prezentul regulament urmărește să faciliteze aplicarea principiilor proporționalității și nediscriminării în ceea ce privește restricțiile privind libera circulație pe durata pan.demiei de CO.VID-1.9, urmărind în același timp un nivel ridicat de protecție a sănătății publice. Acesta nu ar trebui înțeles ca o facilitare sau ca o încurajare a adoptării de restricții privind libera circulație sau de restricții ale altor drepturi fundamentale, ca răspuns la pande.mia de CO.VID-1.9, având în vedere efectele lor negative asupra cetățenilor și activităților economice din Uniune (…) Totodată, cadrul privind certificatul digital al UE privind C.OVID este menit să asigure faptul că certificatele interoperabile sunt disponibile și pentru călătorii care au o funcție esențială sau o nevoie esențială de a se deplasa.

(36) Este necesar să se prevină discriminarea directă sau indirectă împotriva persoanelor care nu sunt va.ccinate, de exemplu din motive medicale sau deoarece acestea nu fac parte din grupul-țintă pentru care vacc.inul împotriva CO.VID-1.9 este administrat sau autorizat în prezent, cum ar fi copiii, sau deoarece nu au avut încă posibilitatea să fie vacc.inate sau au ales să nu se va.ccineze. Prin urmare, deținerea unui certificat de vacc.inare sau deținerea unui certificat de vacc.inare care indică un vacc.in împotriva CO.VID-1.9 nu ar trebui să fie o condiție prealabilă pentru exercitarea dreptului de liberă circulație sau de utilizare a serviciilor de transport transfrontalier de persoane, cum ar fi companiile aeriene, trenurile, autocarele, feriboturile sau orice alt mijloc de transport. În plus, prezentul regulament nu poate fi interpretat ca instituind un drept sau o obligație de a fi va.ccinat.

62) Prezentul regulament respectă drepturile fundamentale și principiile recunoscute în special de Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene (denumită în continuare „Carta”), inclusiv dreptul la respectarea vieții private și de familie, dreptul la protecția datelor cu caracter personal, dreptul la egalitate în fața legii și la nediscriminare, libertatea de circulație și dreptul la o cale de atac eficientă. Statele membre respectă dispozițiile Cartei atunci când pun în aplicare prezentul regulament”, a mai scris pe Facebook Marius Tudor.