Raed Arafat vrea introducerea unor noi restricții. Care este motivul și unde se aplică

Raed Arafat nu este mulțumit de unele prevederi ale Codului Rutier, motiv pentru care cere ca unele schimbări importante să fie făcute. Șeful DSU dorește să nu mai existe atât de multe accidente grave, motiv pentru care cere restricții mai dure.

Legislația rutieră care este în vigoare nu îl mulțumește deloc pe Raed Arafat, motiv pentru care acesta cere restricții mai dure. În acest fel, șeful DSU speră ca numărul accidentelor să fie mult mai mic.

Astăzi, 21 iunie, Raed Arafat a declarat că centura de siguranță este obligatorie, deoarece este cea mai importantă atunci când vine vorba de salvarea vieții celui care o poartă.

În cadrul discursului pe care l-a susținut la Conferința internațională „Comportamentul uman în siguranța rutieră 2022”, Raed Arafat a declarat că activitatea DSU are ca principală ocupație prevenția.

Ce a declarat Raed Arafat?
„Cel mai bine e să prevenim accidentul. (…) DSU, de când s-a înfiinţat, a avut un rol major în integrarea serviciilor de intervenţie.

Participăm în diferite acţiuni comune cu colegii de la poliţie, dar vreau să înţelegeţi că, atunci când am zis de două niveluri de prevenire, mai este un nivel – prevenirea decesului şi impactului şi invalidităţii la care se accidentează prin a avea un sistem de intervenţie de urgenţă adecvat. (…)

Vedem în toată societatea respingerea unor reguli şi bravură. De ce nu punem centură? Suntem mai deştepţi? (…) De ce scutim gravidele să poarte centură? (…) O gravidă care va lovi bordul maşinii cu siguranţă pierde sarcina. Faptul că am scutit gravidele este un lucru inexplicabil şi nu înţeleg de ce scutim gravidele de centură. (…) Să începem să arătăm că centura este obligatorie, pentru că salvează vieţi, nu să vrem să deranjăm purtătorul”, a spus Raed Arafat, conform romaniatv.net.

Numărul accidentelor grave a crescut în ultimii ani
Numărul accidentelor grave este în continuă creștere, în special din cauza neatenției șoferilor. Tocmai din acest motiv, în anul 2021, peste 23.000 de echipaje SMURD au fost nevoite să se deplaseze la locul accidentelor. În anul 2018, numărul acestora era mult mai mic: 17.837.

Mai mult decât atât, șeful DSU a mai adăugat faptul că, prin intermediul unui program european, 2.400 de pompieri și 700 conducători auto din serviciile de ambulanță urmează să beneficieze de instruire în ceea ce privește conducerea preventivă.

„Acesta este un prim proiect – să prevenim mai bine. În final, prevenirea rămâne mai ieftină, suntem obligaţi să ne pregătim şi pe intervenţie, dar preferabil e să nu ne folosim toate resursele. Pentru o victimă, uneori, noi deplasăm şi 30 de persoane. (…) Accidentul, în final, dacă e prevenit, e mult mai ieftin decât să intervenim la el”, a mai spus Raed Arafat.